tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, January 20, 2017

Resepi Mudah : Cendawan Shitake Sos Tiram

Keliru nak letak nama menu apa, dan memandangkan itu bahan asas, kita namakannya itu jelah ya. Tak perlu tengok pada nama tapi nilai pada rasa. Ewahhhhh. Hahahaha!




Bahan-bahan

4 ulas bawang putih
1 biji bawang besar
Cendawan Shitake ( 10 ketul dipotong kecil )
Sedikit udang
Sedikit daun sup ( bagi bau yang harum )
4 sudu sos tiram
2 cawan kecil air
Sedikit garam jika perlu ( rasa dulu sebelum letak sebab sos tiram dah rasa masin )


Cara-cara

Tumis bawang putih & bawang besar hingga naik bau. Masukkan udang, kemudian tambah air. Letak sos tiram & cendawan shitake. Biar kejap hingga mendidih. Masukkan garam jika perlu. Dah nak masak, masukkan daun sup dan terus tutup api. Selesai!



Yang ini masak untuk keluarga
Takde udang tapi tambah bunga kobis & lobak
Makan dengan kotiau


Sorry ya,
Yui masak ikut cara Yui. Korang boleh add lada hitam dan sayuran lain seperti lobak/putik jagung mengikut citarasa. Sesuai dimakan dengan nasi/kotiau. Resepi ringkas dan siap bawah 15 minit.





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

Promosi Secret Recipe : Buy 2 Free 1




Siapa hantu kek tu bolehlah kot gagah nak beli
=___=





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

Thursday, January 19, 2017

Kucing jalani terapi berenang untuk atasi gemuk




Tu diaaaa, kucing pun kena terapi. Sayangnya Yui tak pandai berenang. Tahu pakai pelampung kemudian buat ala-ala kuak lentang nak bergerak dalam air bolehlaah. Hahahaha. Aduhhh, belajar berenang tapi tak pernah-pernah pandai. Mandeeeeey.


Bahaya kucing obesiti tauuuuu!




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

Wednesday, January 18, 2017

Western Food sedap di Klebang, Ipoh

Yui pernah up pasal kedai ini. Sebelum ini ada di Chemor tapi sekarang owner buat di halaman rumah aje. Haaaaa, walau halaman tapi tetap banyak permintaan.


Yui dok terbayang-bayang rosemary grill chicken dia. Kuah tu memang terbaik habaq! Pekat, sedap dan takkan tinggalkan kuah tu sebab akan hirup sampai habis.  Konon haritu nak tunggu adik yang tentera balik bercuti baru pergi tapi Yui tak sabar, tak menahan. So, ajak mak, abah dan bongsu pergi makan.





Beli rosemary grill percuma air teh o lemon


Kami bertiga order rosemary grill chicken. Abah Yui plak nak makan nasi goreng ikan rebus. Penuh satu pinggan. Sambal dia memang merecik!




Memandangkan nak juga rasa waffle dia yang penuh buah-buahan dan dilimpahi cairan coklat, Yui bungkus bawa balik. 



Waffle Mix Fruit
Ada pisang, kiwi dan strawberi


Jumlah harga bagi 3 set rosemary grill, teh o suam & waffle mixfruit RM 48.20 . Bagi Yui harga yang berbaloi sebab penuh satu pinggan!




Ada pelbagai lagi menu lain
Korang boleh telefon owner sebelum datang ya





Facebook : Diyana Rusli
No tel : 012 508 4604
Alamat : Laluan 3 No 7 
Taman Klebang Jaya
( berhadapan Aeon Klebang )



guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^