tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, July 24, 2017

Durian Belanda tapi di Malaysia

Nak kata minat sangat tu tidaklah tapi kalau ada memang makan. Tambahan kalau disejukkan dulu. Memang sedaplah makan.


Yang ni durian belanda saudara bagi. Alhamdulillah rezeki nak makan. Kalau nak beli. korang pun tahu harganya boleh tahan walau kecil saja saiznya. Kihkih. Kalau teringin sangat mungkinlah beli juga.




Banyak kebaikan durian belanda ni. Terutama untuk penyakit. Orang kata mencegah lebih baik dari merawat.


Tapi Yui terfikir juga,
Kenapa namanya ada Belanda? Adakah asalnya dari sana? Heeeee, malas cari info.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

13 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

sedapnya my fav

nini said...

Sedapnye durian belanda ni...jus buah ni mahal tau...memang banyak betul khasiat dia =)

PeRdU cINta said...

Kalau balik kampung...ada durian belanda ni...jawabnya asyik buka tutup peti ais jelah kak PC..nak selamat blander buat air..selesai..

Siti Sharini said...

tolong cari..nak baca he he

Atie Yusof said...

Dah lama tak makan durian belanda ni sis..masa kecil2 dulu selalu akak makan, suka sangat. Skrg kat sini susah dah nak jumpa..

✿Cik Cappuccino Latte ✿ said...

Susah sekarang nak cari duŕian belanda ni

amira faqihah said...

xpernah mkn yg buah je,slalu minum jus diaa,sedap!

Siti Yang Menaip said...

samalah.. taklah fevret tapi kalo ada makan je.. dulu
blakang rumah nenek ada pokok durian belanda. tapi skrang da cantas..

aRzMoHa said...

sedapnya duiran belanda buat jus lagi sedap

My Green Canyon said...

Sedap kayaknya durian Belanda itu,awak mau beli buat di rumah.
Terima kasih informasinya.

Kaklong Chan said...

MAhal durian belanda ni.
Tak pernah makan. Minum jus dia pernah la.. Sedap!

Nina Mads said...

lamanya tak makan sbb mahal skrg ni.. kalau duduk kg dh tanam 😉

Azhafizah Md Nor said...

tak makan sangat durian belanda sebab durian biasa pun tak makan..boleh gitu :)