tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, July 20, 2017

Resepi Mudah : Chicken Wing Bakar

Maaf taktahu nak letak tajuk apa. Tapi biasa tak makan chicken wing kat pizza/domino? Haaa, Yui buat ala-ala gini tapi Yui rasa resepi Yui lagi sedap dari itu, hahahaha. Lawak je nooo. Hangpa cubalah kalau rajin.



Tergoda atau biasa?


Bahan & cara-caranya :

1) Bahagian kepak/yang kecil (rujuk gambar atas) dalam 7 ketul 
2) 3 ulas bawang putih ( tumbuk aje)
3) Untuk perapan : 2 sudu sos cili, 2 sudu sos lada hitam, 1 sudu sos tiram 
(kacau semua ni lepastu campak kepak tadi gaul sebati)
4) Letak dalam peti ais, esok pagi keluarkan kemudian ambil dalam 1 sudu butter jenama Anchor (salted), campurkan sekali & bakar dalam oven lebih kurang 40 minit, suhu 150" api atas bawah


Yui tak guna minyak sebab dah ganti dengan butter. Yui tidak letak garam atau gula sebab rasa perapan dah cukup lengkap untuk tekak Yui.



Kalau korang suka pedas,
Boleh juga tabur lada hitam (hancur).


Dah habis makan,
Jangan buang begitu aje minyak/perapan. Ambil sekeping roti, calitkan, mambleeeeessss!


Ini resepi bujang Yui. Bahan campak-campak selesai. Kahkahkah.





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

6 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

selamat pagi
singgah pagi :)
wah nampak sennag nie

E'in said...

e'in ade nampak yui post kat fb.. kemain terliur laa hai..

nasib baik yui share resepi, boleh try laa nanti.. hihi

timm bill said...

sgt tempting, haha!

✿Cik Cappuccino Latte ✿ said...

Pernah try sekali . Rasanya tak sesedap yang dibayangkan . Pahit2 sikit . Mubgkin first time buat kan

Atie Yusof said...

sedapnya lah sis..boleh cuba nti ni..peberet lah chicken wing ni...:)

Siti Yang Menaip said...

Kakak Yui..!! hihi buatkan untuk kitaaaa please. dapnyee nampak ^^